Tipărituri vechi

românești sau despre români

Dimitrie Liubavici, Molitvenic slavonesc, Târgoviște, 1545

„În Hristos Domnul binecredinciosul și de Dumnezeu păzitul însușistăpânitor al Țării Ungrovlahiei Io Petru Voevod și Domn.” (stema Țării Românești în frontispiciu)

„Fiindcă cel întru Treime preamărit Dumnezeu a binevoit să umple biserica Sa cu sfintele cărți spre lauda și folosul celor ce citesc, din pricina aceasta, eu întru Hristos binecredinciosul și de Dumnezeu păzitul și însușistăpânitorul Domn Io Petru marele Voevod și Domn al întregei țări a Ungrovlahiei și al țărmurilor dunărene, fiul prea bunului și marelui Radul Voevod, aprinsu-m-am de dragostea Sfântului Duh și de iubirea sfintelor și dumnezeieștilor biserici și am tipărit această carte de suflet folositoare numită Molitvenic. Și rog pe cei tineri și pe cei crescuți și pe cei bătrâni, ca citind-o sau copiind-o pentru dragostea lui Hristos s-o îndreptați, iar pe noi, care cu osârdie de acest lucru ne-am îngrijit, să ne blagosloviți, ca amândoi, slăvind pe Tatăl și pe Fiul și pe Sfântul Duh, aici, pe pământ, să câștigăm pace și iubire, iar dincolo să fim cu lumină și binecuvântare luminați. Amin.

Din porunca Domnului Io Petru marele Voevod, eu păcătosul și mai micul dintre sfinții călugăr Moisi m-am trudit la această scriere, cu matricele lui Dimitrie Liubavici, și am început pe vremea preasfințitului Mitropolit al Valahiei kir Ananie, de la zidirea lumii în anul 7053, iar de la nașterea lui Hristos 1545, crugul Soarelui 25, al Lunii 4, temelia 17, numărul de aur 7, indictionul 8, luna lui Ianuarie în 10 zile. În cetatea de scaun Târgoviște.”

Sursa imaginilor: http://www.dacoromanica.ro/

Sursa traducerii: Bibliografia românească veche, vol. I

Single Post Navigation

1 thoughts on “Dimitrie Liubavici, Molitvenic slavonesc, Târgoviște, 1545

  1. Pingback: Colecția de carte veche românească de la Casa Dosoftei din Iași « Tipărituri vechi

Lasă un comentariu