Tipărituri vechi

românești sau despre români

Exploatarea lemnului din Munții Tarcău în perioada interbelică

Pepiniera Cipăianu. Semănatul la pepinieră

Pepiniera Ardeluța. Încărcarea și transportul pueților cu trenul spre locurile de plantație

Sectorul Țapu. Un tasou cu bușteni de brad și molid

Sectorul Răchitiș. Trasul lemnului cu vitele la linia ferată

Sectorul Răchitiș. Ceahlăul la orizont

Din fauna regiunii Tarcăului

Stația Ardeluța. Transport de bușteni

Transportul buștenilor la fabrica din satul Tarcău

 Sursa imaginilor: Imagini din corporația forestieră, Piatra Neamț, 1935

Single Post Navigation

4 thoughts on “Exploatarea lemnului din Munții Tarcău în perioada interbelică

  1. Am copilarit in acea zona,in anii 60-70,mergand din bicaz,pana in la Ardeluta,pe jos,prin apa Tarcaului.UN RAI !
    Am fost si anul acesta-2012-..prf,mizerie,nu vedeam la un metru cand treceau camioanele cu lemne,extras,de „dupa deal”,ca sa nu se vada jaful!
    Pacat ca am avut un Sadoveanu,un Vlahuta,un…
    Stiti de cine vorbesc?

  2. george nemteanu on said:

    Prin anii ’61-’62 am plecat din Piatra Neamt cu un coleg , insotiti de tatal acestuia care era inginerul silvic sef peste raion , sa ne luam brazi de Craciun din valea Tarcaului . Imi amintesc perfect ca am urcat spre Brates cu o drezina . Mi se parea o limuzina enorma , mai tarziu am aflat ca ar fi fost automobilul Anei Pauker . Dupa cativa ani (’65- ’67) , exact in aceleasi locuri uluitor de frumoase , calea ferata ingusta disparea iar in locul ei se construiau drumurile forestiere pe toate paraiele : Bolovanis , Atza , Pascu . . . .

  3. Buna ziua, unde ati gasit date si fotografii despre CFF din judetul Neamt? M-ar interesa deoarece stra-bunicul meu a lucrat la CFF Piatra Neamt…

Lasă un comentariu