Tipărituri vechi

românești sau despre români

Episcopul Transilvaniei le cere sibienilor să trimită un spion în Țara Românească (1396)

„Chibzuiți bărbați, iubiți prieteni. Iată, aducătorul scrisorii de față, Ioan Tatar, om în slujba curții regești, a fost trimis de domnul nostru, regele, cu anumite și însemnate solii la Vlad voievod. Îndemnăm, dar, prietenia voastră și o rugăm să trimiteți la Vlad, dimpreună cu pomenitul Ioan Tatar, un bărbat chibzuit și destoinic, cunoscător al graiului românesc (idiomate Olachali) și să însărcinați pe acest trimis al vostru să iscodească, în taină și în ascuns, și să știricească despre turci și despre alte noutăți, pe care apoi să binevoiți a ni le vesti și nouă.

Dat la Gilău, în marțea de după duminica Iudica. Maternus, episcopul Transilvaniei.”

Pe verso: „Chibzuiților bărbați, judelui, juraților și bătrânilor orășeni ai orașului Sibiu, prietenilor săi iubiți.”

Sursa foto: Arhiva Medievală a României
Sursa traducerii: Documenta Romaniae Historica, seria D. Relații între Țările Române, vol. I (1222-1456), București, 1977 (pe www.digibuc.ro)

Single Post Navigation

4 thoughts on “Episcopul Transilvaniei le cere sibienilor să trimită un spion în Țara Românească (1396)

  1. Vă urmăresc de ceva vreme, dar nu v-am spus niciodată cât de mult apreciez articolele pe care le publicați. Vă mulțumesc!
    Gabriela Cîrstea

  2. Pentru că a mai îndraznit cineva, ma simt datoare si eu sa spun „multumesc”! Bunicul meu m-a învățat să deslușesc alfabetul chirilic.Apreciez fiecare articol,cat si pasiunea dv. pentru scrierile vechi!

  3. Mă fascinează istoria limbii şi caligrafia scrisului, şi vă urmăresc de ceva timp (Vă am pe Google Alerts).
    Mă alătur şi eu celor ce vă mulţumesc pentru efortul publicării articolelor acestea.
    Mulţumesc.

Lasă un răspuns

