Tipărituri vechi

românești sau despre români

Vorbire între bărbat și muiere (din Calendarul de la Buda pe anul 1806)

Vorbire intre barbat si muiere 1„Vorbire întră bărbat și muiare.

Bărbatul:
Cine voiți gazde să fiți,
La mine cu toți veniți;
Că eu vă voiu învăța
Cum trebue acusta.

Muiarea:
O tu vai de capul tău.
Vai și de sufletul tău.
Amărâtule ce ești,
Că de toate te lipsești.

Bărbatul:
Că eu încă știu ceva:
Pociu pe altul învăța.
Taci, muiare nebună,
Că beutura-i bună.

Muiarea:
Mai bine tu ai lucra
Și ceva ai căpăta,
Decât tot beat ai umbla,
Perzându-ți așa vremea.

Bărbatul:
Muiare iani ascultă:
De când am făcut nuntă,
Noi tot așa am trăit
Și de foame n-am perit.
Vorbire intre barbat si muiere 2Muiarea:
Cine are ochi vede
Și de pe haine crede.
Câtu-s foarte de bune,
Care-s la alții pe culme.

Bărbatul:
Nu băga samă muiare.
Aibi din mine mângăiare.
Să vindem tot ce avem
Și la crâcimă să ședem.

Muiarea:
Copii știu bine că avem.
Pe aceastea vinde nu-i putem.
Ci trebue să-i înbrăcăm,
Nu la crâcimă să ședem.

Bărbatul:
Copiii făr’de izmene
Să-i lăsăm, le-or crește pene.
Făr’de lucru de mână
Le va crește și lână.

Muiarea:
Stane! bată-te Dumnezeu,
Așa grijești băiatul tău.
Urjiia Lumii ce ești,
Omenește nu gândești.

Bărbatul:
În estan zeu me-au plăcut,
Cât de bun vin s-au făcut.
Că de beau numa un cop,
Mă înfierbânt ca și de foc.

Vorbire intre barbat si muiere 3Muiarea:
Nu vezi copiii plângând
Și pre mine amărând,
Dar a bea cumu-ți vine;
Și nu a lucra, mai bine.

Bărbatul:
De copii Dumnezeu grijește,
Vinul inima veselește.
Și strig cătră crâcimăriță:
Mai adă-m încă o iță.

Muiarea:
Tu tot nebunii gândești
Și nu te înțelepțești.
Te-ai făcut la toți ocară
Și vorbești tot așa iară.

Bărbatul:
Și din fierbinte minte
Grăesc dulci cuvinte:
Hop hop, vin, și iară vin,
Muiare să bem tot vin.

Muiarea:
Dar căci nu iai aminte,
Toți te țin făr’de minte.
Ție nu-ți rușine,
că toți râd de tine.

Bărbatul:
Care mă râd pre mine,
Eu îi țiiu ca pe nime.
Și eu nu pociu astupa
La toți oamenii gura.”

Sursa: Biblioteca Academiei Române – filiala Iași.

Single Post Navigation

Lasă un răspuns

