Tipărituri vechi

românești sau despre români

Radu Șerban, domnul Țării Românești, dăruiește trei puști mânăstirii Tismana, pentru apărare (1605)

Radu Serban, Tismana, 1605„† Din mila lui Dumnezeu, Io Radul voevod și domn al Țării Românești. Dă domnia mea această poruncă a domniei mele sfintei dumnezeeștei mănăstire Tismeana, ca să-i fie trei pușci, păntrucă aceaste pușci le-a cumpărat domnia mea pre banii domnii meale și le-am pus domnia mea să stea în sfănta mănăstire să-i fie d’a se apărarea de oameni răi și să stea acolea în vecie și nemneea să nu ispitească a le luarea, măcar în urma domnii meale, carele va aleage Dumnezeu să fie domnu, măcar fie cine va fi, că le-am dat domnia mea să-m fie pomeană domnii meale. Iar acela om ci se va ispiti a le lua să fie proclet de 318 părinți și să fie cu Iuda și cu Aria într-un loc și cu ceialalți necredincioși Iudeii.

Altfel să nu fie, după spusa domniei mele. Și ispravnic însăși spusa domniei mele.
S-a scris Iulie I zile, la anul 7113 (1605).
Io Radul voevod, din mila lui Dumnezeu, domn.”

Sursa transcrierii și a traducerii (textul cu litere italice): Documente privind Istoria României. Veacul XVII. Seria B. Țara Românească. Vol. I (1601-1610), București, 1951 (pe www.dacoromanica.ro).
Sursă imagine: Biblioteca Academiei Române, via europeana.eu.

Single Post Navigation

Lasă un răspuns

