Tipărituri vechi

românești sau despre români

Constantin Sabie din Câmpulung Moldovenesc dă zestre feciorului său (1819)

Zestre Campulung Moldovenesc, 1819„Încredințare

Mai gios iscălitul dau adevărată încredințare me la mâna Dum(isale) Vasile Dima, precum să să știe că vrănd eu a-m(i) căsători ficiorul meu anume Toader, și plăcând ficiorului meu copila Dum(isale), am vorbit cu Dum(nealui) de-i va fi voea ca să de copila după ficiorul meu, deci Dum(nealui) au voit, și întru acesta chip ne-am așezat între noi, ca eu să dau ficiorului meu un car cu 4 boi și 4 epe bătrâne cu mănzii lor, 30 oi cu mei, și un cal negru ce am de călărie și casă să-i agiutăm a face cu ciealalți ficiori ai mei, și din moșii căte să află pănă în ziua de astăzi, să aib a-i da a cince parte, și așe ne-am învoit unul cu altul, și pentru mai adevărată credința ne-am dat scrisori unul la măna altuea și ne-am iscălit.

Cămpul(un)g la 21 Ghenar 1819

✝Constantin Sabie am dat.

Vasăli Dima m-am primit.

Ioan Grămadă, paroh, martor.
✝ Ioan Floce, martor.
✝ Nicolai Cimbru, martor.
✝ Iacob Lucan, martor.”

Sursa: T. V. Stefanelli, Documente din vechiul ocol al Câmpulungului Moldovenesc, București/Viena/Lipsca, 1915.

Single Post Navigation

Lasă un răspuns

