Tipărituri vechi

românești sau despre români

Nicolae Dimachi, O adunari a trii cucoani

Nicolae Dimachi 1„Tot Dimachi.
O adunari a trii cucoani

— Ia vezi, zău, ce minunat
Fustanlâc mi-am cumpărat
Și în credință că nu-i scump
Patru lei cotul și-un tult.
Mai ales pi verisî,
Fără-a mai puni vadea.
Di poftești și dum(nea)ta
Sângură eu ți-oi lua.
— Elei, soro, de voiești
Să mă mai îndatorești
Cu-așa facire de bini
Cumpără-mi și pentru mini!
— Prea bini, acum voi zâce
… de mi-a mai aduce
Și ți-oi faci-atunci de știri
De-i veni la târguiri.
— Ia tăceți, acum agiungă,
Ci atâta vorbă lungă!
Vino-ncoaci, tu, nevastă,
Să privim noi la feriastă,
Că s-aude duruind,
O butcă hodorogind.
— Mări, las-o la nevoia,
Triacă cini cui î-i voia.
— Ei, dichis, mari minuni,
Cu căzuta plecăciuni

Nicolae Dimachi 2Nu vezi, fa, că să închină
Și tot una dă din mână?
— Arză-l focul, cotcodeț,
Că-i un boi de n-ari preț!
Iaca și-altul di pi lazul
Și îi tocmai Grigori Razul.
— Zău, îți zâc, că nu te cred,
Oi să merg și eu să-l văd.
— Drept să-ți spui, acest bărbat
Vrednicu-i di lăudat.
Îl vezi, badio, că la toati
Îi mai mult de cât să poati.
— Lasă-l la bată-l pustia.
Că-mi umplură mișălia,
Că nu știi ci-o mai făcut
Ghietului Lapti-Bătut!
— Oh, dar, soro, cum de crezi
Așa lucru păr nu vezi?
Îș minciuni aceste toati,
Niciodată nu să poati.
— Ia lăsați, nu vă sfădiți
Și vă întoarceți de priviți
Să videți doi într-o butcă;
Ca când dracul îi apucă,
Așa strâgă și vorbăsc,
Ori pisămni să sfădesc.
— Ei, îl știu, îi Costandin,
Nătărăul cel deplin,
Împreună cu Iordachi,
Gogomanul lui Dimachi.
– Adivăr că-i gogoman,
Nu plătești nici un ban,
Că-i cu totul chiulhaniu,
Nu-i ca Razu, paraliu.
Dar măcar și Costandin
Nu-i mai gios, că-i bolândău,
Prea bini s-o potrivit,
Ca când dracul i-o unit.”

Sursa: Scrieri literare inedite (1820-1845), București, 1981.

Single Post Navigation

Lasă un răspuns

