Tipărituri vechi

românești sau despre români

Molitvenic copiat în 1676 de popa Ursu din Cotiglet (lângă Oradea)

Molitvenic Bihor 1676

„Cu mila lui Dumn(e)z(e)u, scris-am eu, popa Ursu, di în Cotigleat această carte. (De) eu, doară, voi fi greșit ceva întru ia; iară voi, cetitori, cine veți ceti într-această carte, îndireptați bine și nu mă giudecareți, ce-mi grăiți să-mi iarte Dumn(e)z(e)u păcatele, cum Dumn(e)z(e)u să iarte și ale voastre păcate. Începutu-s-au a să scrie în luna lui mai, în 2 de zile și s-au sfrâșit în luna lui cuptoriu în 15 zile, în alu șaptelesprăziace an decâ(nd) au luo(a)t turcii Țara Oradia, în ce an au fost foamia.

Anii lui I(isu)s H(risto)s 1676.”

Sursa: Gabriel Ștrempel, Copiști de manuscrise românești până la 1800, Vol. I, București, 1959

Single Post Navigation

Lasă un răspuns

