Tipărituri vechi

românești sau despre români

Postfața copistului pe o Psaltire de la Mânăstirea Bistrița (Țara Românească)

Frontispiciu și inițială (f. 133r)

Frontispiciu și inițială (f. 133r)

Însemnarea copistului (f. 260v)

Însemnarea copistului (f. 260v)

„Cu voia Tatălui și cu ajutorul Fiului și cu săvârșirea Sfântului Duh, atotvăzătorului și preabunului Dumnezeu, slavă și mărire și în veacurile cele fără sfârșit. Amin.

Eu, păcătosul și cel mai mic între călugări, nevrednicul rob al lui Hristos, monahul Mardarie, am scris această Psaltire în Țara Ungrovlahiei [Зємʌи Оугровʌахїискои], în anul 7135 (1627) și am sfârșit-o în luna august, 15 zile, în zilele binecinstitului și de Hristos iubitoriului domn Io Alexandru Voievod.

De aceea, îngenunchind, mă rog, cerând milă celor ce cântă sau citesc sau copiază, dacă va fi ceva greșit, cântând pentru dragostea lui Hristos, îndreptați, iar pe mine, cel ce m-am ostenit pentru aceasta, mai înainte zisul călugăr, cu osârdie binecuvântați-mă și nu blestemați, pentru că n-a scris Duhul Sfânt, nici înger, ci mâna păcătoasă și de lut și suflet îndurerat, nenorocit și păcătos. Mă rog, părinți și frați, să iertați și să binecuvântați, ca și voi să vă învredniciți la înfricoșata judecată, cea nefățaranică, de acel răspuns bun: veniți binecuvântații părintelui meu, să moșteniți împărăția pregătită vouă de la întemeierea lumii, pe care fie s-o dobândim cu toții, slăvind toți împreună pe Tatăl și pe Fiul și pe Sfântul Duh și acum și pururea și în vecii vecilor. Amin.”

Sursa facsimilelor și a traducerii: P.P. Panaitescu, Catalogul manuscriselor slavo-române și slave din Biblioteca Academiei Române, vol. II, București, 2003

Single Post Navigation

Lasă un răspuns

