Tipărituri vechi

românești sau despre români

Alexandru Baldescul, Dicționar ruso-moldovenesc, Odesa, 1896

Dictionar ruso-moldovenesc (русско молдавский словарь)

Dictionar ruso-moldovenesc 2

Discuția a șaptea

Astăzi eu am fost la socru.
Șini eri o fost la voi?
Astăzi matinchi or vini la noi ospez.
Pisti șesî luni tu iar îi vini la noi.
Eu vreu sî ma duc acolo la on loc cu dumeata.
Eu am fost la on loc cu tini.
Nia ni trebui sî ma duc la școalî.
Tu la toț ti leji.
Viniț la mini.
Dumeata digrabî ti-i duși la bisericî.

Dictionar ruso-moldovenesc 3

Discuția a opta

Nia ni trebui sî întru în școalî.
În asta casa traești priut.
Du-ti în locu neu.
El o pâlit drept în oti.
Eu am pus în buzunar.

Discuția a noua

Buna demineața!
Postovar șetești rugaciunea.
Șâdeți în locuri șî discoperiț carteli.
Furnica șetești fabula gulinea șî poama.
Tu, Negrescu, dimult ti înveț în școalî.
Și rugaciuni știi?
Spuni, Turița, undi tu traești? În oraj, slobozie, ori sat.
Cum pi tini ti teami.
Da tu știi urocul.
Ascultaț cu samî!”

Sursa: Fotocopii de la Biblioteca Științifică Centrală „Andrei Lupan” a Academiei de Științe a Republicii Moldova (Fondul de carte rară și veche)

Single Post Navigation

One thought on “Alexandru Baldescul, Dicționar ruso-moldovenesc, Odesa, 1896

  1. e aproape de arhaica din respublika maldafia

Lasă un răspuns

