Tipărituri vechi

românești sau despre români

Rhesus, regele tracilor (din Iliada)

Homer, Iliada

Iliada (greaca)

Iliada (latina)

În Cântul al X-lea:

„Carienii se află înspre mare aşezaţi, de asemeni şi paionii cu arcuri rotunjite, lelegii, cauconii şi slăviţii pelasgi. Către Thymbre, sorţul rândui lycienii, pe mysienii semeţi, pe phrygienii strunitori de cai şi pe maionii cei cu frumoase care. Dar de ce mă întrebi şi vrei totul să ştii? Vreţi oare s-ajungeţi în tabăra troiană? Sosiră de departe războinicii traci şi ei se află acum la marginea taberei. În fruntea lor e Rhesus (Ρήσος), vlăstarul lui Eioneus. Cei mai frumoşi cai ce i-am văzut vreodată sunt sirepii lui Rhesus, mai albi decât zăpada, mai sprinteni la fugă decât suflarea vântului. Din aur şi argint e carul ferecat şi-mpodobit frumos. Rhesus e-nveşmântat cu totul în aur, armele-i sunt minuni, şi nu-s deopotrivă cu ale muritorilor, mai degrabă par pe măsura zeilor celor fără de moarte. Duceţi-mă, acum, aproape de corăbii sau lăsaţi-mă aici fedeleş legat, până ce vă întoarceţi. Atunci veţi şti, abia, dacă eu v-am minţit ori de-am spus adevărul.”

Traducere de Radu Hâncu (Homer, Iliada, București, 1999)
Sursa imaginilor: Homeri Ilias Sev Potivs omnia eus quae extant opera, Basileae, 1570

Single Post Navigation

One thought on “Rhesus, regele tracilor (din Iliada)

  1. Pingback: Rhesos | Istoriile lui Roderick

Lasă un răspuns

